Det här kan vi

Vad behöver du hjälp med?

Nedan listar vi ett antal av de tjänster vi tillhandahåller.

STÄRK DITT VARUMÄRKE!

Allt du säger och allt du gör påverkar varumärket. Det handlar lika mycket om fakta som att förmedla en känsla. Vilka målgrupper vill du nå och hur vill du bli uppfattad?
Vi hjälper dig och ditt företag att bygga och stärka ert varumärke genom en utarbetad kommunikationsstrategi. Vi ger er konkreta tips och verktyg, samt kontinuerligt innehåll till strategiskt viktiga kanaler. Vi hjälper er att kommunicera smart och framgångsrikt!

KUNDTIDNING

En svårslagen kanal om du vill ha ensamtid med din kund. Här kan du rikta budskapet direkt till de målgrupper du verkligen vill nå. Kundtidningen stärker varumärket och lägger en stabil grund för företagets övriga marknads- kommunikation och försäljning! I genomsnitt läser man ett kundmagasin i 25 minuter. Artiklar och bilder från senaste numret kan sedan strös ut i utvalda digitala kanaler, vilket skapar ett mervärde för kundtidningen då den får en ökad spridning.

FOTOGRAFI

Underskatta inte vikten av snygga, tilltalande bilder och porträtt på er hemsida.
Alla talar om content marketing men många glömmer att fotografi i högsta grad är strategiskt innehåll.
Snygga bilder som speglar ert företag hjälper till att öka er försäljning och att göra ett minnesvärt intryck. Med en professionell fotograf i företaget kan vi hjälpa er med företagsporträtt, situationsbilder, miljöbilder. Rubbet helt enkelt!

ÅRSRAPPORTER OCH DELÅRSRAPPORTER

Årsredovisningen kan vara en fantastisk kanal! Se till att utnyttja ert tillfälle att visuellt gestalta företagets varumärke och varumärkesorienterad design som ger mycket mer för er än enbart en ekonomisk redogörelse. Utformningen ska motsvara det varumärket står för, liksom allt annat som visuellt kommunicerar varumärket.
Vi levererar hela paketet; den grafiska formen, foton, korrektur, skribentstöd, illustrationer och översättningsarbete om ni så önskar.

INTERNKOMMUNIKATION

Hur kommunicerar du med dina anställda? Eller medlemmar? Engagerande innehåll är inte bara för kunder, det är även effektivt för att ena, inspirera och motivera personal.

WEBBCONTENT

Pratar du bara om dig själv på din webbplats? Dags att tänka om. Inspirerande innehåll tilltalar både dina besökare och Google. För vem är intresserad av nån som bara pratar om sig själv?

 ANNONSKONCEPT

Ett genomtänkt annonskoncept med lång hållbarhet och som får dina annonser  att fastna. Ett visuellt tilltalande bild och formspråk och en copy som sätter sig. Oslagbart!

DESIGN & LOGOTYP

Vi skapar och uppdaterar grafiska profiler inklusive logotyper. Vi designar broschyrer, inbjudningar och webbsidor. Vi designar faktiskt det mesta.

STORYTELLING

Du har förmodligen någon gång själv upplevt hur en bra historia kan vara medryckande. Med rätt verktyg kan även du dra nytta av berättarteknik och berätta din historia på ett intressant och engagerande sätt.

PRESSMEDDELANDE

Har du ett bra redaktionellt skrivet pressmeddelande, så kommer tidningarna uppmärksamma och använda det. Vi hjälper er att skriva pressreleaser som ger resultat. Det kan vara allt ifrån företagsnyheter,till kundcase och produktnyheter. Journalister vill dela med sig av sånt som låter intressant.

DIGITALA KANALER

Idag ställs det helt nya krav på hur ni kommunicerar med era kunder. Med sociala medier kan ni enkelt ha en dialog och snabbt ge svar på frågor eller kommunicera ert budskap. Med dialog bygger ni också relationer vilket skapar förtroende för ert varumärke. Glöm inte att tänkta långsiktigt och ha en strategi.

RÖRLIG BILD
Rörligt material i form av film och video i digitala kanaler blir ett allt viktigare sätt att kommunicera.

Få medier kan förmedla en känsla som rörlig bild. Vare sig det är i storslagen form eller ett klipp på 15 sekunder gäller det att ha både en stark idé och bra produktion.

SÖKORDSOPTIMERING

SEO brukar delas in i tre element och dessa är Analys, On Page och Länkstrategi. Det handlar om att arbeta med sökmotorernas organiska resultat, till skillnad från annonser eller sponsrade länkar.

WHITE PAPERS

Att paketera och förklara något krångligt på ett lättbegripligt och konkret sätt är smart om du vill att målgruppen ska lyssna på dig. Och i sin tur dela ditt innehåll med andra.

MÅLGRUPPSANPASSNING

Vem pratar du med? Hur pratar du med dem? Vad är syftet med dina berättelser? Ditt budskap ska vara enkelt för mottagarna att komma ihåg. Men det viktigaste är att din målgrupp kan identifiera sig med ditt budskap och göra det till sitt.

 MÄSSMATERIAL
Rollups, tävlingskuponger, flyers, presentationsfilm. Vad helst ni kan tänkas vilja ha i er monter levererar vi snyggt förpackat!

FÖRETAGSPRESENTATIONER

Vad som ska ingå i er företagspresentation är såklart upp till företaget men det kan vara bra att ställa sig följande frågor; Vilken image önskas företaget förknippas med? Vilka kunder vill företaget nå ut med i företagspresentationen? Vad skiljer företaget från konkurrenterna. Vad är unikt för detta företag? Vilken vara och/eller tjänst säljer företaget?